טלויזיות במבצע

עולם הטלוויזיות עבר שינוי מרתק ומעמיק בעשרים השנה האחרונות. הוא עבר שינוי לא רק מבחינה תכנית, כלומר התוכן שלו השתנה מקצה לקצה בזכות הכבלים, הלוויין והערוצים המסחריים השונים שהוקמו אלא גם באופן מבני, קרי הטלוויזיה כמכשיר השתנה.

טלויזיות במבצע
עד לפני עשרים שנה בערך היינו רגילים לטלוויזיות עם בטן, טלויזיות כבדות ומאוד לא נוחות, בוודאי לא יפות מבחינה עיצובית. במהלך השנים התרחשו שני שינויים מרחיקי לכת במבנה שלהן, הראשון, המסך שלהן הפך לשטוח והשני, הטלוויזיה עצמה הפכה לשטוחה, כיום היא בלי בטן מאחור, וניתן לתלות אותה על הקיר בקלות רבה. שינוי אחר שהתרחש זה הגודל, כיום במרבית הבתים ישנן טלוויזיות של 30 אינץ' ומעלה.

אך שינוי נוסף שהתרחש הוא, שכיום אפשר למצוא לא מעט דגמים של טלויזיות במבצע, כלומר טלוויזיות במחירים נוחים לכל כיס. שינוי זה התרחש בעקבות שני תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. הראשון, כניסתן של חברות זרות אשר מייצרות טלוויזיות לשוק הישראלי, התהליך השני, פתיחתם של אתרי אינטרנט שמוכרים מוצרי חשמל בכלל ובפרט טלוויזיות במבצע.

כך קרה שהחנויות הגדולות למוצרי חשמל, כולל הרשתות, נאלצו לחתוך מחירים. בתוך תהליך זה התרחש גם שינוי במהלך העשור הראשון של שנות התשעים, בשביל לעודד רכישת מוצרים אצל הישראלים, ירד המס על יבוא טלוויזיות ורכישתן. לאזרח הישראלי התפנה כסף והוא החל לרכוש טלוויזיות במבצע, אז מה הפלא שבכל בית יש היום יותר מטלוויזיה אחת?