מצלמת גו פרו

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר אנשים מסתובבים עם מצלמות גו פרו, מצלמות ייחודיות שמאפשרות לצלם תמונות וסרטים גם בעת פעילויות אקסטרים שונות. ההצלחה של מצלמות מסוג זה סוחפת מטיילים, צלמים מקצועיים וכן ספורטאים מקצועיים אשר משתמשים במצלמה על מנת לתעד פעילויות ואימונים שהם עורכים.

הרעיון של מצלמות גו פרו הוא די פשוט, אם באופן רגיל אנחנו נוהגים לצלם פעילויות כמו סקי, צלילה, גלישה, רכיבה על אופניים, צניחה חופשית ועוד , מהצד כצופים באירוע. הרי שבאמצעות מצלמות גרו פרו, אנחנו יכולים לצלם את הפעילות בתור משתתפים באירוע, אנחנו מרכיבים את המצלמה עלינו ומצלמים את הפעילות בזמן אמת, בצורה הכי קרובה שאפשר.

לא במקרה מצלמת גו פרו הפכה פופולרית מאוד בשנים האחרונות. יש כאן שילוב של שני גורמים. ראשית, שיפור עצום שהתרחש בכל הנושא של המצלמות, החל מהעובדה שהן הפכו לדיגיטליות, כאלה שמאפשרות צילום וידאו וצילום תמונות בו זמנית וכן השילוב של כרטיסי זיכרון בתוך המצלמה. הגורם השני הוא העובדה שהיום יש במות רבות לפרסם בהן סרטונים מפעילויות שונות שאנחנו מבצעים. במות כמו יו טיוב, פייסבוק, אתרי אינטרנט משלנו ועוד.

היתרונות של מצלמות גו פרו

כפי שציינו יש למצלמות אלה ייחוד והוא בכך שהן מאפשרות לתעד פעילות אקסטרים שונות ומגוונות בזמן אמת. מאחר ומדובר במצלמות קטנות וקלות משקל, אז אין בעיה להרכיב אותן על הבגדים או על הקסדה, ולצלם בזמן אמת. הן מצלמות באיכות גבוהה מאוד, ובמשך זמן רב ללא הפסקה. את התמונות ואת הסרטונים ניתן להעביר למחשב באמצעות יציאת USB, ניתן להציג את הסרטונים והתמונות בטלוויזיה באמצעות HDMI, כמו כן ישנן מצלמות שמאפשרות העברת מידע באמצעות  wii-fi או בלוטות'.

אנחנו יכולים לראות שבמהלך השנים שודרגו המצלמות השונות, ויצאו לשוק דגמים חדשים ואיכותיים. השדרוגים באים לידי ביטוי באיכות הצילום (יותר פריימים ברזולוציה הרבה יותר טובה), אופי הצילום, גודל הזיכרון של המצלמה, איכות הרמקולים שלה ועוד. מדובר על פרמטרים שונים, שחלקם לפחות, לא ממש נראים לעין לא מקצועית, אך מי שמבין בצילום יכול לשים לב עד כמה מדובר בשינויים איכותיים שמשפיעים מאוד על איכות הצילום והתמונה.

מלבד שיפורים אלו, אנחנו יכולים לראות גם שיפורים ושדרוגים בחוויית המשתמש, למשל, כיום המצלמות נשלטות גם על ידי שלט רחוק מיוחד, המצלמות עמידות יותר מפני מים וקפיצות, וכן ניתן למצוא יחד איתן גם כלי עזר שונים שמאפשרים לעבוד איתן בצורה הרבה יותר נוחה. למשל, תושבות מיוחדות לקסדה, לאופניים, ערכות מיוחדות לצלילה ועוד.


מצלמות גו פרו מהוות ללא ספק קפיצת מדרגה ורמה בפני עצמה, בכל הקשור לצילום של פעילויות ספורט אקסטרים. בזכות מצלמות אלו אנחנו יכולים לקבל סרטונים ותמונות מנקודת המבט של מי שמבצע את הפעולה, לשמוע אותו ולחוות את החוויה שהוא חווה, כמעט במלואה.